CZSK verze 1.2

Vasi

Začátečník
Co dělám špatně když se mi při rozjezdu do pár sekund spustí rychlobrzda? Rychlost <10km/h. Živák mačkám o 106. Přijde mi že nefunguje mirel, nezdá se mi že na klávesy Ctrl+. reaguje, napíše Cab1 selected.
 

Acatus

Hradlař
Tak ještě jednou a s přesnějším odkazem:) ..... Více k Mirelu této verze zde. Tedy jak píše Jackal2154 ... ve složce \Train Simulator\TRAINS\TRAINSET\common.inc\Ceske_vlakove_zabezpecovace - Ve složce je PDFko/návod k LVZ.
 

Vasi

Začátečník
Díky za snahu. Ale stále nevím co přehlížím.

1.) 2 bary v brzdovém válci mám
2.) zapnu mirel "Ctrl+," napíše to "No cab selected"
3.) přepnu režim mirelu "Ctrl+." napíše to "Cab1 selected"

Víc v návodu k LVZ nevidím...
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Já jsem tohle aktivoval ctrl + tečka. A pak už je tam výběr. Jak mne nasměroval Acatus.

Ale stejně jsem z Letohradu do Ústí nedojel. Automatika pracovala spolehlivě, ale zkusil jsem se přepnout na ruční ovládání. Asi jsem to tam moc nasypal, i když mi to tak nepřipadalo, prásk, smetáky dole, HV dole, rychlobrzda. Pak hledám úkony to dát do provozu, stojím na trati, určitě na mě přišel dispečerák, že blokuji jednokolejku :) Ale do úplného provozu jsem to už nedal. Asi přebitá brzda, zůstane to viset na 1 baru ve válcích. A zase nevím, jak to ocucat. V reálu bych věděl. Několikrát jsem přebití soupravy zažil. Zavřít vlakovou brzdu, jít po vlaku a ručně každý vůz táhlem na boku odvětrat.
No jo, zlatá rychlobrzda při překroční rychlosti, na kterou většina nadávala a sondovala, jak to vypnout. :) :) :) Tohle je mnohem vyšší level a chce to nějaký záškol. :) Přimlouvám se za souhrnný manuál řešení i poruch. Tohle už je opravdu simulátor.

Ale mám jednu připomínku k vizáži prostředí. Už se o tom zmiňoval Dan. Nejsou vidět znaky návěstidel. Z dálky to vypadá, že je návěstidlo potmě a až přijedu blíž, tak teprve vidím tu "petrolejku" za sklíčkem. Možná petrolejkám křivdím. Ty svítili víc. Hradlo Bedrč u Benešova bylo do zrušení na petroleji.
Znaky návěstidel jsou v reálu vidět na kilometry daleko. Ale to by snad neměl být problém zesílit na intenzitě, když to správně svítí jak v MSTS, tak OR. Nebo se něco musí v nastavení?
Také jsem nepřišel na to čím aktivuji návěstní opakovač, když V jsou stěrače. Nebo to očichá lokomotiva automaticky, že je trať kódovaná?

Jinak je pravda, pokud máte aktivní ARR, tak neřešíte sklony, protože automatika to hlídá za vás. Jenomže kolikrát je nutné jezdit na ruku a ARR vypnout. Když jsem stavěl Tišnovku přes Nedvědice, tak mne kamarád cvičnej vzal na šichtu spěšného vlaku Pernštejn, abych si trať zdokumentoval. Jeli jsme na brejlovcovi, který měl také ARR. Jenomže na té trati je to stále z kopce do kopce, na mašině byl mladý kluk v zácviku a cvičný už do něj bušil, proč v takovém profilu trati jede na ARR, kdy lokomotiva z kopce opakovaně sama přibrzďuje a pak jde znovu i z kopce na výkon a zase přibrzďuje. Na takovém profilu se má jezdit na ruční ovládání.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Děje se to jen mě, nebo chyba OR. TM ukazuje pouze šedivá návěstidla, za další chce to fak co nejdříve vyladit brzdy, jedno malé zabrždění a jsem skoro bez vzduchu a než to nafouká je také doba.
 

Acatus

Hradlař
Já jsem tohle aktivoval ctrl + tečka. A pak už je tam výběr.

Také jsem nepřišel na to čím aktivuji návěstní opakovač, když V jsou stěrače. Nebo to očichá lokomotiva automaticky, že je trať kódovaná?
Ahoj, jestli jsi zapnul Mirela, tedy ctrl + tečka, tak se ti zapnul i opakovač. Jen to, jak správně dedukuješ, na tebou pojížděné trati asi nekóduje. Vyzkoušej na kódovaných úsecích a najdeš rozdíl.
Co se týče jízdy v režimu R - A, tedy na ruku a ARR, tak v ARR se klukům podařila úžasná věc, kdy zapracovali do skluzové ochrany elektronickou intervenci, kdy při překročení meze adheze si mašina sama odbudí a nejde do hlavního vypínače (HV). Stačí tedy snížit požadavek PT (poměrný tah). Při jízdě "na ruku" ale jakoby šlo o jiný regulátor tahu, kdy při překročení meze adheze jde bez varování do HV vždy. Zde jsem vysledoval, že nahazování mašiny .... tedy "O" a po chvilce "P", mi jde pouze v režimu ARR. V režimu "na ruku" se mi to nahodit nepodařilo. A upřesním, že se bavím o tom consistu 162.115 + 8 Ampz.
Ale mám jednu připomínku k vizáži prostředí. Už se o tom zmiňoval Dan. Nejsou vidět znaky návěstidel.
To může být chyba při instalaci. Zkontroluj si ve složce Train Simulator - Routes - Trat321 - Openrails, jestli máš oba soubory (sigcfg.dat a sigscr.dat)? Přepisuješ ze složky "potřebné soubory" ten sigcfg.dat. A v nastavení mít zaškrtlou volbu záři návěstidel.
Jenomže na té trati je to stále z kopce do kopce, na mašině byl mladý kluk v zácviku a cvičný už do něj bušil, proč v takovém profilu trati jede na ARR, kdy lokomotiva z kopce opakovaně sama přibrzďuje a pak jde znovu i z kopce na výkon a zase přibrzďuje. Na takovém profilu se má jezdit na ruční ovládání.
Nevím, co je na 750.7 za řídicí systém (MSV?), ale na peršanovi by stačilo dát jen do výběhu.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zkusil jsem to znovu a už jsem na to přišel, jak aktivovat opakovač. ctrl+tečka. Mezi tím mi práskla rychlobrzda, když jsem překročil 120 :) A opět jsem to nemohl dát do provozu. HV nechtěl naskočit. Už ani nevím, jak se mi to povedlo.
Svit návěstidel jsem vyřešil v nastavení.

Ale jeden problém. Když zapnu monitor F4, tak rychlostní limit mám nejvíce 120 i když míjím rychlostníky 160 a na mirelu svítí 140.

Jinak jízda výběhem. Test z České Třebové do Březové. Při rychlostech nad 100 na spádu zpomaluje, ale pod 100km/h už je to OK, jen ta EDB než se přepočítá, tak je lepší sáhnout po vlakové brzdě. Proti Railjetu, který se samotíží do Svitav 140 rozkutálí, tato souprava ne. Jen drží rychlost, se kterou vyjela na kopec. Když přibrzdím ve Svitavách na 120, tak k následné stovce to z kopce zpomalí samo, asi na 105. Nemělo by. Je tam spád většinou 5 promile. Dál už je to OK. Stovka , devadesátka, musím až do Březové občas přibrzďovat.

Ale problém jak Alcapone nemám. Brzda funguje normálně. Jen po zásahu rychlobrzdy a nahození mi na měřácích při brzdění velmi pomalu nabíhal tlak, ale to bylo jen měřáky, protože jsem s vlakem ze stovky u peronu zastavil normálně.
Jen bych se přimlouval za tu vratnou pružinu u BSE. Velký problém, kde jsem brzdič nechal, na ty polohy je špatně vidět. Musím vždy zakvedlat, aha nebyl v jízdě ale v O. A pak se divím, když chci přibrzdit, že mi to nenabíhá. :)
Výkon posoudit nemohu, nemám s tímto praxi, ale ze 120 na 140 je to už dost líné. Ale možná to tak má být. Původně to byly mašiny na 120.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
A upřesním, že se bavím o tom consistu 162.115 + 8 Ampz.
Jasně. Jedu vzorovou soupravu bez rušivých elementů ostatních vozidel a trať je aktualizovaná dle instrukcí od Icika. Ambz se mi nenačetly, tak zatím neřeším. Chtěl jsem jen nějaký vzor se soupravou.
Při jízdě "na ruku" ale jakoby šlo o jiný regulátor tahu, kdy při překročení meze adheze jde bez varování do HV vždy.
Tak to bylo ono, proč mi to prásklo.
Zde jsem vysledoval, že nahazování mašiny .... tedy "O" a po chvilce "P", mi jde pouze v režimu ARR.
Tak tohle asi bude také ono. Já už ze zoufalství kvedlal vším možným a pak jsem to přepnul i do ARR a O konečně začalo fungovat. Díky.
Zkontroluj si ve složce Train Simulator - Routes - Trat321
Ale já nejezdím 321. :) Martin tam má jiné soubory než já ve své trati. Já měl jenom obavy, jestli Icik použil aktuální, protože jsem jej před aktualizací, kdy vyšla trať do Retz měnil. Dal jsem jenom porovnat podle obsahu a vypadalo to, že struktura je stejná, asi měl aktuální, jen Icik tam dopisoval své příkazy. Tam byla nějaká chyba, že Dan nemohl odjet ze Znojma do Hrušovan a Alcapone mi poslal nový.
 

slanour

Cestující
Díky moc. Ano, neměl jsem zapnuté baterky. A to přidání mraků je také lepší. Jenomže stále mám ještě problém s rychlobrzdou, když překročím rychlost 40. Něco tam mám špatně. Rychlostní limit se mi zobrazuje 70, tedy rychlost nepřekračuji. Nyní už vidím u opakovače, že tam svítí limit 40 Zkusil jsem těch 40 dojet k nejbližšímu rychlostníku, ale nic se nezmění. Nejsem v nějakém režimu posunu ve stanici? A ještě blbá otázka, čím zapnu opakovač na kódované trati, když V jsou už opět stěrače?

Ale jinak je to opravdu vychytané. Pěkná práce. Klobouk dolů. Člověk by ani nevěřil, že v té stařičké hře MSTS je tohle možné. Sice to už není MSTS, ale prostředí v MSTS vytvořené je. Opravdu potěšilo. Vždyť já už stavím ty mé tratě 18 let. Která hra tak dlouho je aktivní? A zatím se nechystám skončit. :)

Jsem trochu skeptický, že se tak pěkně podaří vychytat všechny kabiny a vozidla, ale vlaky traffic mohou klidně jezdit postaru. A u starších vozidel ARR nebylo. Tak stačí jen kompatibilita. Proto chci vozidla, která obhospodařuji alespoň přizpůsobit, aby se s nimi dalo důstojně jezdit i zde. Pokud tedy mohou být vedle sebe nová a stará vozidla, nevidím problém. I když problém jsou nárazníky, spřáhla na 0cm. Tedy by se nemohly spojovat mezi sebou. Ale to také nevidím problém pro OR přepočítat, pokud tedy argumenty jasně mluví pro 0cm. I když to bude další trpělivá práce.
Zbyňku sorry, ale píše se to tu všem začátečníkům, a očividně je problém i jinde, ale četl sis návod pro zprovoznění vlakového zabezpečovače jak je napsáno na stránkách msts-rw.cz? Všecko je tam celkem dost polopaticky pospsané a tudíž bys toto zprovoznil celkem bez ztráty kytičky..jak si potom přijdou ti nováčci, kteří tu denodenně opakují ty stejné dotazy?
Takový tip pro adminy, připl bych nahoru na stránku návod na zprovoznění nových funkcí a základních věcí v OR, třeba těch zabezpečovačů, ARR, hlavní vypínač apod..
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
kdy při překročení meze adheze jde bez varování do HV vždy
Vzpomínám si, když ŽSR ladil peršingy pro MSTS, tak jsem i vyzvídal od fírů i kamaráda cvičného a všichni tvrdili, že u této lokomotivy nehrozí, že by někdy proklouzla, jak to má vychytané. To by prý muselo být hodně mokro. A ŽSR dal do ladění ten prokluz kol jen jako něco navíc, aby když tam někdo nasype plný výkon z místa, aby se něco dělo a nevypadalo to jako pikovláček. I když to byl takto ureal.
Já si myslím, že v komunitě je hodně aktivních fírů nebo fírů v penzi, tak by se mohli vyjádřit. Já mohu posoudit jen žabotlamu a trochu gorily. Jinde jsem se maximálně jen svezl.

Zbyňku sorry, ale píše se to tu všem začátečníkům, a očividně je problém i jinde, ale četl sis návod pro zprovoznění vlakového zabezpečovače jak je napsáno na stránkách msts-rw.cz?
Sorry jako, ale včera tam vše zmizelo. :) Jak nastavit prostředí MG dokonce i vzorová souprava. Jenomže já v týdnu čas nemám, až se to tam znovu obnoví.
Víš, máš pravdu v tom, že se ptám jako začátečník, ale když jsi aktivní do této hry a děláš dost náročné práce na čas, tak ten ti brzy vyprší a jsi rád, že uděláš kus práce, ale přitom ti uniká ostatní.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ale jeden problém. Když zapnu monitor F4, tak rychlostní limit mám nejvíce 120 i když míjím rychlostníky 160 a na mirelu svítí 140.
Zkusil jsem si přepnout klasický Trainset a tato chyba bude jen u té lokomotivy 162, protože tady se mi zobrazuje rychlostní limit správně. Jedu totožnou trasu. Tedy chyba není v Icikově programu MG.
test350mgi2.jpg

Ale dal jsem si zpět své koleje, ta nová acleantrack2.ace se mi nelíbila. To bylo jako nepoužívané rezavé koleje někde v křoví.

test350mgi1.jpg
Ale je zajímavé, fotka je dobrá, ale ve hře je ta bílá dost přebílená, žlutá ještě nepřirozeně žlutější (u Regiojetu) I když jsem nastavil zamračenější oblohu.
Asi tolik mé postřehy z nového MGCZ/SK.
 

Icik

Signalista
Proti gustu žádný dišputát. Ale z realistického vzhledu jste si nastavil opět vzhled hry poplatné roku 2000. Vůbec vám nevynikají stíny.
Prosím Vás všechny - to co je nastaveno v naší verzi je souhlasné s naší origo verzí. Pokud se v tom budete rochňat a upravovat, nechejte si to jen pro sebe.

Samozřejmě, že na sluníčku je i venku vidět bloom. A tento filtr je také za pomocí ReShade implementovaný. Hlavy kolejnic byly dělané tak, aby se simulovalo jakoby pomocí bump mapy rozšíření horní části. Ocelový vzhled na povrchu jeté dráhy je tam také.
V novém update je jas a kontrast trochu upraven a odstranila se také "patina".

1.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Musím uznat, že se Reshade hodně zlepšil. Na sluníčku je to opravdu reál, jen mne malinko štve, že Reshade prostě nemá rád černou barvu a hází fleky. I na modelech.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Vůbec vám nevynikají stíny
Stíny tam být nemohou, protože jsem si dal aktuální počasí, když jsem vykoukl doma z okna. :) Zamračeno. Ale určitě stíny nesouvisí s texturou kolejnice.
IMG_2092.JPGNemohu teď najít nějakou fotku, vše mám jen s novými kolejemi. Ale i zde je vidět, že kolejnice není tak světle hnědá a postupem času zešednou. Proto trvám na svých kolejích. Klidně je upravte, ale prosím dodržet vzhled.
 

Jindřich

Cestující
Co se týče Mirelu, resp komu se mašina hned po rozjezdu zastaví. "Neveřejně" oznamuju, že kód, který máte už má v sobě i ten "nový" Mirel, který byl původně v mé verzi 1.4 a kolem, ale je určen pouze pro naše interní testování. Takže je možné, kdo tuto verzi jezdil, že má v common.inc adresář MIREL_VZ nebo něco podobného. Tento adresář je potřeba vymazat. Jinak totiž kód už tento Mirel vidí, ale zatím to neumí kabiny ani zvuky (teda umí, ale ne ty, co máte k dispozici). Takže máte aktivní "nový" Mirel. Pozná se to podle toho, že když zmáčknete Ctrl + . zobrazí se hláška o změně Cabu (Cab1 selected). V tom případě se nerozjedete, protože už je aktivní kód nového Mirelu (který ofiko bude ve verzi 1.3 za cca 14 dní) a mašina vám hodí brzdu, protože nebyl udělaný D1 test.
Co se týče dalších chyb, které jsem si tu přečetl, naprostá většina už byla vyřešena. Momentálně dokončujeme testování update 1.2.1, který měl vyjít už v pátek, ale pro jistotu ještě testujeme a vychytáváme drobnůstky, abychom zamezili případným dalším problémům.
Prostě, vyděržaj, pionier! :)
 

Jindřich

Cestující
Zkusil jsem si přepnout klasický Trainset a tato chyba bude jen u té lokomotivy 162, protože tady se mi zobrazuje rychlostní limit správně. Jedu totožnou trasu. Tedy chyba není v Icikově programu MG.
Zobrazit přílohu 29447

Ale dal jsem si zpět své koleje, ta nová acleantrack2.ace se mi nelíbila. To bylo jako nepoužívané rezavé koleje někde v křoví.

Zobrazit přílohu 29448
Ale je zajímavé, fotka je dobrá, ale ve hře je ta bílá dost přebílená, žlutá ještě nepřirozeně žlutější (u Regiojetu) I když jsem nastavil zamračenější oblohu.
Asi tolik mé postřehy z nového MGCZ/SK.
Tohle je naprosto šílené :) Naco jezdit s gorilama se skinem z roku 1998 a mít tam kabinu v rozlišení 640*480px? Proti gustu nic, ale já bych tohle okamžitě vypnul ;)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tohle je naprosto šílené
Tu kabinu jsem si stáhl před dvěma měsíci z oficiálních stránek. :) Tedy žádný pravěk.
Pokud ti malé rozlišení připadá šílené, tak to musíš jezdit někde jinde než na tratích postavených v MSTS a modelech pro MSTS. (zatím žádná taková neexistuje) Většina textur modelů má právě to malé rozlišení, protože hra by jinak byla nestabilní. Modeláři už dávno skončili a pochybuji, že by předělávali své staré modely na nové textury.

Za souprava na obrázku, tady nešlo o to co tam jede. Ale je to test monitoru pod F4, jestli ukáže rychlost 160. Závěr je takový, že já to mám v trati správně a chyba je v ladění té testovací162 s Regiojetem, že na monitoru nezobrazuje rychlosti nad 120 km/h. Proto jsem to sem dával. Opravili jste to? Nebo alespoň analyzovali chybu?
Ale v jednu hodinu v noci bych asi také vnímal jenom ten obrázek a ne text, co k tomu patří. :) Přece jen už nejsme nejmladší, že?. :)

Ale ještě tam šlo o vzhled kolejí, kdy jste na ty mé dali nepěknou texturu. (a nikdo to se mnou nekonzultoval, rovnou si to všichni přepište) Však porovnejte s tou fotkou v reálu. Které vypadají věrohodněji? Ty Icikovy světle hnědé? Nebo ty mé na obrázku s tou prý škaredou gorilou. Jen pro info, ty kolejnice mi kdysi přesně vymazlil Tomi. A myslím, že to strefil věrně. To, že někdo používá ve svém projektu ty světle hnědé, je to každého věc.
 
Nahoře