Zajímavosti z tisku a webu

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Trocha drážní historie z filmového archívu - A k tomu jedna uštěpačná poznámka: Hned v úvodním snímku žehrají železničáři na špatný stav infrastruktury a vozového parku za protektorátu. No dobře, na infrastrukturu jaksi nezbyl čas ani prostředky (vyjma poškození tratí bojovou i záškodnickou činností). Ale stav stav vozového parku byl čistě v rukou železničářů. Ti se pouze nijak nehodlali přetrhnout ve prospěch BMB-ČMD. A mnohým to vydrželo ještě mnoho let po válce.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
... Ti se pouze nijak nehodlali přetrhnout ve prospěch BMB-ČMD. A mnohým to vydrželo ještě mnoho let po válce.
Nedobře se na to díváš Josefe, sypeš písek do soukolí rozjeté modré armádní lokomotivy a narušuješ soudružské vztahy na pracovišti, abys nebyl delegován do pirátského převýchovného tábora. :eek:
Jinak ten dokument je moc pěkný, překvapivě i relativně nové záběry z devadesátek.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Jj. Na idnesu se už nějakou dobu válí placený článek o prototypových turbínkách Škoda TL659.0 a kolem toho bláboly o slepé uličce. Nějak se u toho ovšem zapomnělo že si tu slepou uličku prošláply prakticky všechny významné lokomotivky ve světě. S větším, či menším úspěchem. Myslím, že to mělo i jiný význam - vizitku pro danou firmu, že je technologicky na výši.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Jj. Na idnesu se už nějakou dobu válí placený článek o prototypových turbínkách Škoda TL659.0 a kolem toho bláboly o slepé uličce. Nějak se u toho ovšem zapomnělo že si tu slepou uličku prošláply prakticky všechny významné lokomotivky ve světě. S větším, či menším úspěchem. Myslím, že to mělo i jiný význam - vizitku pro danou firmu, že je technologicky na výši.
Dokud stála nafta pár halířů tak to byla dobrá perspektiva. A v USA se turbínové lokomotivy poměrně dobře využily. U nás nevím, tady ty vzdálenosti takové nejsou, tady spíš počítali konstruktéři s exportem do SSSR nebo jak říkáš to byla ukázka schopností výrobce.
 

mikulda

Průvodčí
Jj. Na idnesu se už nějakou dobu válí placený článek o prototypových turbínkách Škoda TL659.0 a kolem toho bláboly o slepé uličce. Nějak se u toho ovšem zapomnělo že si tu slepou uličku prošláply prakticky všechny významné lokomotivky ve světě. S větším, či menším úspěchem. Myslím, že to mělo i jiný význam - vizitku pro danou firmu, že je technologicky na výši.
No a jakou to mělo výhodu? V tehdejší literatuře se člověk dozví akorát o úspoře strategické mědi.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Také jsem četl tento zajímavý článek. Ale dát mu nelichotivou poznámku, že je placený? Těch pár korun měsíčně? Nechci dělat reklamu, ale já už mám z členství dost slušnou knihovnu e i audioknih. Zvykejte si, za informace se platí.

Ta turbínka asi byla opravdu krok vedle. Spotřeba, šestikolák s omezením rychlosti do oblouku a nakonec musel tahat cisternu s palivem. Ale asi za bolševika se na spotřebu nehledělo. Viz Sergej. Kamarádšoft se SSSR a nafta žádný problém.
 
Nahoře